Zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan SEO bureau.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Meer bezoek naar uw website of webshop door hoge posities op relevante trefwoorden in de onbetaalde zoekresultaten van Google? Als een autoriteit gezien worden door topposities in de onbetaalde zoekresultaten van Google?

Hoger in Google dankzij zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (in het Engels: Search Engine Optimization = SEO), richt zich op het verkrijgen van hoge posities in de onbetaalde resultaten van Google op relevante trefwoorden. Hoge posities in Google leiden tot meer bezoek naar uw website. En hopelijk tot meer leads en uiteindelijk meer klanten. Mits u natuurlijk in staat bent om uw bezoekers te overtuigen en verleiden om contact met u op te nemen of bij u te bestellen. Dat hangt weer volledig af van of uw product of dienst de vergelijking met die van de concurrentie kan doorstaan en de manier waarop u uw aanbod doet. Met andere woorden, heeft u een aansprekende klantbelofte? Heeft u USP’s (unique selling points)? En communiceert u die ook goed? Heeft u bewijs dat klanten tevreden zijn over uw product. Zo nee, ga dan eerst terug naar de tekentafel en begin bij het begin: het marketingplan op 1 A4’tje!

Weet waar je staat; de analyse

U wilt weten waar u staat, waar u naar toe kunt, hoe u daar komt, wat dat kost en hoe lang dat duurt. Om te kunnen bepalen waar u naar toe kunt, hoe u daar komt, wat dat kost en hoe lang dat duurt dient er eerst een analyse gemaakt te worden van uw huidige situatie. In een dergelijke analyse komt aan de orde:

  • Welke trefwoorden zijn relevant voor u?
  • Welke posities heeft u daarvoor in Google?
  • Heeft u relevante content voor die trefwoorden?
  • Hoe wordt u vertoond?
  • Hoe is de technische staat van uw website?
  • Hoe zit het met de snelheid van uw website?
  • Hoe zit het met de hoeveelheid en kwaliteit van de links naar uw website in relatie tot uw concurrenten?

Na de analyse kan pas gezegd worden wat er allemaal nodig is om uw concurrenten te verslaan, hoe lang dat gaat duren en wat dat gaat kosten.

SEO: pakketten of maatwerk?

Er zijn veel partijen die u pakketten aanbieden. Dat doen wij niet omdat wij vinden dat u en uw situatie uniek is en een maatwerk aanpak verdient. Zo’n maatwerk aanpak hoeft helemaal niet duur te zijn en om dat te illustreren hebben we voorbeeld gemaakt van de werkzaamheden die verricht worden. Het bedrag dat u betaalt hangt simpelweg af van de hoeveelheid tijd die in verschillende werkzaamheden wordt gestoken. Voordat u de effecten van zoekmachine optimalisatie ziet gaan er al snel 4 tot 6 maanden voorbij. Daarom sluiten we dan ook slechts contracten met een minimale looptijd van 6 maanden. Daarna evalueren we de resultaten en bepaalt u of u verder gaat en voor hoe lang.

  • Linkbuilding
  • Technische SEO verbeteringen
  • Optimalisatie metadata
  • Ranktracking  (aantal keywords en wekelijkse of maandelijkse rapportage)
  • Ranktracking van concurrenten
  • Gebroken link monitoring (elke maand)
  • Beheer gebroken links
  • Blogartikelen externe websites
  • Landingspagina’s
  • Doorklikratio SERPS verbeteren
  • Bad link monitoring
  • Webserver speed monitoring
  • Speed monitoring en optimalisatie
  • Bouncerate analyse

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

Afhankelijk van de grootte van de site, de te onderzoeken trefwoorden en het aantal concurrenten kan een eenmalige analyse ergens tussen de € 750,- en € 2.500,- kosten.

Vervolginvesteringen beginnen bij € 500,- per maand voor een minimale periode van 4 maanden.

Neem contact met ons op voor zoekmachine optimalisatie werkzaamheden.

Indien u overtuigd bent van het nut van zoekmachine optimalisatie en wilt weten of wij de juiste partij zijn voor u bel dan naar Peter Lagerwaard op 06 – 1045 0949 voor het maken van een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Daarom Semster

Referenties

De overstap naar Semster heeft ons zakelijk succesvoller gemaakt, maar het succes heeft wel een prijs; we werken harder dan ooit! Hopelijk komt er een fase waarin we het weer wat rustiger krijgen. Dat is meestal pas aan het einde van het seizoen.

Peter beheert sinds enige tijd onze internet marketing. Al sinds het begin is er een goede en prettige samenwerking. Peter is kundig en legt alle mogelijkheden duidelijk uit. Aanrader voor iedereen die zijn bedrijf met een goede marketing een nieuwe stap wil laten maken!

Cases

Bekijk alle cases