Uw potentiële klanten krijgen duizenden commerciële boodschappen per dag op zich afgevuurd en hun geheugen heeft slechts een beperkte opslagcapaciteit. Maakt u het uw potentiële klanten wel gemakkelijk en de moeite waard om uw bedrijf te onthouden?
Veel bedrijven slagen er niet in om snel en aansprekend duidelijk te maken wat hun bedrijf, product of dienst is, wat het doet en waarom een potentiële klant voor hen moet kiezen en niet voor een concurrent.
Klantmagneet positionering
Een klantmagneet positionering maakt snel duidelijk wat uw bedrijf doet, voor wie en waarom men voor u moet kiezen. Zonder klantmagneet positionering zijn marketing- en communicatie-investeringen om klanten te acquireren via welk kanaal dan ook minder rendabel dan mogelijk. Groeien gaat gemakkelijker met een duidelijke positionering!
Uw positionering wordt gevormd door:
- uw bedrijfsnaam (eventueel aangevuld met een descriptor)
- een tag line (die vaak onder of naast de bedrijfsnaam wordt geplaatst)
In bijvoorbeeld DVA makelaars, aandacht voor u én uw huis is:
DVA = bedrijfsnaam
makelaars = descriptor
Aandacht voor u én uw huis = tag line (ook wel ‘slogan’ of ‘pay off’ genoemd.)
Een positionering is vaak uitgewerkt in een logo wat de kern vormt van uw visuele identiteit en wat moet zorgen voor snelle herkenbaarheid.