E-mail marketing.

E-mail marketing is een goedkope en effectieve manier om aan prospects uw producten of diensten te verkopen en om meer en / of vaker te verkopen aan bestaande klanten. Het is én blijft een van de allerbelangrijkste en meest rendabele internetmarketing instrumenten. Even de voordelen van e-mail marketing op een rijtje:

  • Het stimuleren van uw doelgroep tot conversies
  • Het up- en cross sellen aan bestaande klanten
  • Het lanceren van nieuwe producten en/of diensten
  • Top of mind blijven bij uw prospects en klanten

Listbuilding: zo begint u

E-mail marketing begint bij het opbouwen van een e-mailadressen lijst want, zoals onze Amerikaanse marketingvrienden het zo mooi zeggen, ‘the money is in the list’. Overigens is op de spreuk een belangrijke aanpassing gedaan, namelijk ‘the money is in the relationship with the list’!

Het eerste wat u dus moet doen is nadenken over hoe u e-mailadressen van prospects gaat verzamelen én hoe u die gaat inzetten om uw producten of diensten te verkopen. Tegenwoordig noemen we dat heel mooi een ‘funnel’. En het mooie is dat u een dergelijke funnel bij online verkopen ook volledig kunt automatiseren. Dat heet dan weer marketing automation.

Gratis doet het hem

De snelste manier om e-mail adressen te verzamelen is waardevolle kennis gratis weggeven in ruil voor een naam en e-mail adres. Dat kan in de vorm van een checklist, whitepaper, e-book of bijvoorbeeld een webinar. Overigens werkt gratis twee kanten op, voor uw prospect, maar ook voor u. Voor zeer waardevolle content is een prospect best bereid om een kleine bijdrage in uw advertentiekosten en / of distributiekosten te betalen, waardoor u uiteindelijk kosteloos prospects kunt werven!

Mooi is niet altijd nodig

Of een nieuwsbrief mooi vormgegeven dient te worden hangt helemaal af van uw business. Producten die mooi zijn dienen natuurlijk mooi vertoond te worden, maar soms is het helemaal niet nodig om veel tijd en geld te steken in vormgeving en volstaan hele goede teksten.

Uw E-mail campagnes door Semster

Onze e-mail marketing specialisten maken in eerste instantie gebruik van de e-mailmarketing software MailChimp dat heel gemakkelijk is te koppelen is aan de WordPress en WooCommerce platformen. Het grote voordeel van Mailchimp is dat u gratis kunt beginnen met e-mail marketing en zo ervaring kunt opdoen met e-mail marketing en het platform. Door ons uw campagnes uit handen te laten nemen wordt u voor 90% ontlast. De overige 10% zal bestaan uit het uitwisselen van relevante content voor de E-mail campagnes.

Werkwijze

  • concurrentie-analyse en best practices andere branches
  • strategie-ontwikkeling (frequentie, data en tijdstippen, content, actie-mechanismen)
  • ontwikkeling sjabloon / sjablonen
  • uitvoering (content verzamelen, e-mailing opmaken en versturen)
  • analyse en evaluatie

Neem contact op voor de invoering van succesvolle e-mail marketing

Daarom Semster

Referenties

De overstap naar Semster heeft ons zakelijk succesvoller gemaakt, maar het succes heeft wel een prijs; we werken harder dan ooit! Hopelijk komt er een fase waarin we het weer wat rustiger krijgen. Dat is meestal pas aan het einde van het seizoen.

Peter beheert sinds enige tijd onze internet marketing. Al sinds het begin is er een goede en prettige samenwerking. Peter is kundig en legt alle mogelijkheden duidelijk uit. Aanrader voor iedereen die zijn bedrijf met een goede marketing een nieuwe stap wil laten maken!

Cases

Bekijk alle cases