Voorbeeld van een geslaagde herpositionering

Pascal van Aalst van Dapper & van Aalst Makelaardij is een van onze oudste klanten. Jaren terug hebben we hem geholpen met zijn marketing en hebben we hem op de digitale kaart van Alkmaar te gezet. In 2018 zocht hij onze hulp bij het herpositioneren van zijn bedrijf wat resulteerde in een naamswijziging, een nieuwe tagline, een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Een project waar niet alleen wij blij mee en trots op zijn, maar Pascal ook!

Pascal wilde een ‘upgrade’ van zijn huisstijl. Iets unieks en onderscheidend. Iets dat klasse en kwaliteit uitstraalde. Hij en wij vinden dat we daar in geslaagd zijn. Maar wij zijn natuurlijk niet objectief!

Tegenwoordig ondersteunen we hem weer structureel bij zijn (online) marketing en zijn WordPress website.

WAT HEBBEN WE GEDAAN / DOEN WE?

  • Nieuwe bedrijfsnaam: van ‘Dapper & van Aalst Makelaardij’, naar ‘DVA Makelaars’
  • Een nieuwe tagline: van ‘Oprecht aandacht voor mensen en huizen’ naar ‘Oprechte aandacht voor u én uw huis.’
  • Een nieuw logo met een nieuwe, moderne letter in een unieke, eigen kleur waardoor de herkenbaarheid toeneemt
  • Een huisstijl handboek
  • Het uitwerken van de nieuwe branding voor heel veel materialen en middelen
  • Ondersteuning bij de vormgeving van de website
  • Marketingadvies en ondersteuning
  • Google Ads

WAT IS HET RESULTAAT?

Dapper & van Aalst Makelaardij was al een van de best presterende makelaars van de regio Alkmaar dus met de kwaliteit van de dienstverlening was en is niets mis. Dat bewijzen de talloze positieve reviews op Google en Funda. Maar dat is natuurlijk geen reden om op je lauweren te rusten. Nog sterker, je wilt nog zichtbaarder worden en nog meer klanten aantrekken en interessante projecten draaien.

Met de nieuwe huisstijl valt DVA Makelaars nog meer op bij potentiële klanten en is de weg naar verdere groei geplaveid.